کاربرد ازن در شستشوی میوه و سبزیجات


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



به وبلاگ من خوش آمدید

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان waste water و آدرس paloodsanat.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار مطالب

:: کل مطالب : 221
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز :
:: باردید دیروز :
:: بازدید هفته :
:: بازدید ماه :
:: بازدید سال :
:: بازدید کلی :

RSS

Powered By
loxblog.Com

کاربرد ازن در شستشوی میوه و سبزیجات
سه شنبه 27 آبان 1399 ساعت 10:13 | بازدید : 25 | نوشته ‌شده به دست palood | ( نظرات )

کاربرد ازن در شستشوی میوه و سبزیجات

 

روش های معمول برای ضدعفونی در صنایع شستشو و بسته بندی سبزیجات، استفاده از مواد شیمیایی مانند مایع ظرفشویی، کلر، نمک پرکلرین و … می باشد که هر یک از این مواد با توجه به اثر ضدعفونی کنندگی عوارضی را نیز با خود به همراه دارند از جمله نمک طعام به هیچ وجه در ضدعفونی سبزیجات موثر نیست، کلر که در غلظت کم بی تاثیر و در غلظت زیاد بعد از ضدعفونی کردن سبزیجات بوی نامطبوعی از خود به جای گذاشته و در عمل محصول را غیر قابل مصرف نموده و باقیمانده آن در محصولات خطرناک و سرطان زا است و یا مایع ظرفشویی که مصرف آن در این صنایع ممنوع می باشد. به هرروی با توجه به مصرف بالا و حساسیت در رعایت اصول بهداشتی این محصولات که طیف وسیعی از آلودگی را با خود دارند میتوان از ازن به عنوان ضدعفونی کننده ای قوی، با قابلیت از بین بردن انواع میکروارگانیسم ها ( قارچ، کپک، باکتری، ویروس و … ) نام برد.

ازن یک میکروب کش و ضدعفونی کننده بسیار موثر است.

شستشوی سبزیجات و میوه ها با آب ازن دار در مدت زمان 6 ثانیه، سبب ماندگاری محصول در دمای 45 درجه سانتیگراد و افزایش طول عمر محصول می گردد. همچنین مطالعات جدید نشان داده که تزریق ازن در انبار مرکبات از رشد عادی کپک های سبز و آبی جلوگیری می کند و رشد عوامل قارچی که میوه های انبار شده به آنها آلوده هستند و خسارات ناشی از آنها را به شدت کاهش می دهد. به نظر می رسد که در کشور ما اکثر میوه جات انبار شده دارای آلودگی قارچی و کپک هستند و این مساله بخصوص در صادرات میوه مشکل آفرین است. استفاده از ازن به منظور مبارزه با کپک و عوامل قارچی در سردخانه ها بسیار ضروری است. یک جنبه مفید دیگر ازن برای افزایش طول عمر نگه داری میوه جات تازه و محصولات مشابه ( مثل گوجه فرنگی ) به توانایی ازن برای نابودی اتیلن مربوط می شود. اتیلن از محصولات انبار شده که در حال رسیدن هستند متصاعد می شود و فرآیند رسیدن میوه ها را تسریع و عمر نگه داری آنها را کاهش می دهد که ازن با واکنشی که با این گاز انجام می دهد اثر آن را از بین می برد. ازن سالیان زیادی است که برای جلوگیری از رسیدن موز در طول حمل و نقل آن مورد استفاده قرار می گیرد.

نحوه بکارگیری ازن در شستشوی میوه و سبزیجات به این ترتیب است که ازن با آب مورد استفاده جهت شستشو ، توسط تجهیزات خاصی مخلوط شده و این آب علاوه بر اینکه کاملا پاک و عاری از هر گونه باکتری، قارچ و ویروس شده به دلیل وجود مولکول های ازن در آن خاصیت ضدعفونی کنندگی داشته و آلودگی های موجود در محصولات را کاملا از بین برده و در نهایت باعث پاکی و افزایش ماندگاری در محصول می گردد.

ادامه مطلب ...





:: برچسب‌ها: کاربرد ازن در شستشوی میوه,کاربرد ازن در شستشوی سبزیجات,شستشوی سبزیجات با ازن,شستشوی میوه با ازن,ازن,ازن ژنراتور ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: